Zoekmachine optimalisatie: de betekenis en eenvoudig toepassen

websiteaangeboden.nl

Zoekmachine optimalisatie: de betekenis en eenvoudig toepassen

Je website hoog in google

Steeds meer bedrijven gaan digitaler te werk, waarbij een eigen website niet kan missen. Het liefst staat de website dan bovenaan in de zoekmachine Google, zonder hier veel voor te betalen aan de hand van advertenties. Zo heb je als bedrijf zijnde de meeste kans om veel verkeer naar de website te krijgen. Maar wist je ook dat je jouw positie in de zoekmachine kan verbeteren door gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie (SEO)? En hoe pas je SEO nu toe voor jouw bedrijf?

Maar eerst: wat is zoekmachine optimalisatie?

Het is eerst van belang te weten wat zoekmachine optimalisatie inhoudt voordat jij je verder gaat verdiepen in de toepassingen. Zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO, is in het kort jouw website aan de hand van teksten afstemmen op de potentiële bezoekers. Deze potentiële zoekers zijn op zoek naar jouw bedrijf. Zij willen jouw bedrijf graag vinden aan de hand van zoektermen in Google. Daarom is het als bedrijf zijnde van belang te weten wat de mogelijke zoektermen zullen zijn van deze potentiële klanten. Wanneer deze zoektermen bekend zijn en voldoende zijn verwerkt in de teksten op de website, zal de website van het bedrijf hoger komen te staan in Google.

Waarom moeten bedrijven SEO toepassen?

Over deze vraag kunnen we kort zijn. De wereld wordt steeds digitaler, waardoor jouw potentiële klanten ook sneller naar diensten zullen zoeken via de zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk dat een bedrijf eenvoudig vindbaar is via deze zoekmachine. Wanneer het bedrijf de vindbaarheid binnen de zoekmachine heeft geoptimaliseerd, zal er nog meer verkeer naar de website worden geleid. Hierdoor kunnen er meer conversies plaatsvinden.

Zoekmachine optimalisatie

Hoe pas ik SEO toe?

SEO is geen losstaande factor voor het verkrijgen van potentiële klanten. Deze moet gecombineerd worden met goede teksten op de website van het bedrijf en de marketing die het bedrijf hanteert.
Bij het toepassen van SEO wordt allereerst gekeken naar de zoektermen die de potentiële klanten gebruiken. Op deze zoektermen zit een bepaald zoekvolume. Is deze zeer hoog, dan weet je dat de zoekterm belangrijk is en je deze toe moet passen in teksten op de website.

Tips voor een sterke SEO

Wanneer jij de SEO juist weet toe te passen binnen het bedrijf, zijn er nog enkele tips om het proces van optimaliseren nog soepeler te laten verlopen.

Tip 1: maak gebruik van de zoekwoordenplanner

Je kan natuurlijk voor ieder zoekwoord apart het zoekvolume opzoeken en zo bepalen of je het zoekwoord wel of niet verwerkt in teksten. Wat je ook kan doen, is gebruik maken van de zoekwoordenplanner. Met deze tool zoek je specifieke woorden op, waarbij de tool resultaten geeft met betrekking tot zoek ideeën, dus nieuwe woorden en combinaties die bij het ingevoerde woord passen. Hierdoor hoef jijzelf niet veel energie te stoppen in het verzinnen van zoekwoorden.

Tip 2: Optimaliseer je website en pagina’s

Als je weet op welke woorden je website vindbaar moet zijn, dan is de volgende stap het optimaliseren van je je website en pagina’s op basis van precies deze woorden. Voor elke groep van woorden kan je een pagina toevoegen aan je website. Vervolgens zorg je ervoor dat deze zoektermen in de juiste frequentie en volgorde voorkomen in de titel, tekst subkopjes en altteksten.

Tip 3: maak ook gebruik van linkbuilding

Ook linkbuilding is zeer verstandig om toe te passen, zodat de kwaliteit van SEO wordt vergroot. Het doel van linkbuilding is om de populariteit van je website te vergroten, waardoor de positie in Google verhoogd wordt. Linkbuilding kan worden toegepast door vanuit andere websites linkjes te plaatsen die doorverwijzen naar jouw website. In artikel “Hoe je met linkbuilden hoger in Google komt” stat het hele hoe en waarom best goed uitgelegd.

Zoekmachine optimalisatie is vooral veel werk

Veel mensen onderschatten de hoeveelheid werk van zoekmachine optimalisatie. Het werk zit hem vooral in het creëren van waardevolle content. Gemiddeld ben je zomaar 4-6 uur bezig om maar 1 goede pagina te maken. En dan hebben we het nog niet over de extra’s zoals een video en mooie graphics op je pagina. Ook het linkbuilden kost veel werk. Je website aanmelden bij pagina’s is geestdodend werkt en het ruilen van links al helemaal. Als je bovendien niet zo goed weet wat je doet, kan het zeer frustrerend zijn als je zo weinig resultaat boek. Overweeg daarom zeker de hulp van een internet marketing specialist. Saleswizard is zo’n specialist die je er goed bij kan help. Ik kan je zeker aanbevelen van hun diensten gebruik te maken. Via de volgende pagina kan je een gratis seo scan aanvragen, begin daar eens mee!

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *